Barenaked Ladies

Inte alla i Sverige som känner till detta underbara band från Canada men "over there" är dom jättestora! Jag hade aldrig hört talas om dom förrän jag hade en coach från Canada som spelade dom för mig och sen dess har jag varit såld. Gillar dels musiken men kanske framförallt texterna som är helt underbara. Barenaked ladies har massa bra låtar som alla gör mig glad men en av favoriterna är "Call and answer". Den är lite sorgsnare än dom flesta andra men riktigt bra!




När det gäller roliga texter vet dom här grabbarna verkligen vad dom gör! En hyllningslåt till Alkohol, som gjort livet mycket roligare, en låt med allt på A mm. Men den kanske bästa texten av dom alla, och kanske den mest kända låten är "If I had a million dollar" som kommer här:



Vad tycker ni? Hört det förr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0